Köpvillkor

DIN WEBORDER

Din order behandlas snabbt och snarast möjligt, vi har de flesta produkter i lager. Om någon av varorna i din beställning mot förmodan tillfälligt saknas i lager kommer du i förstahand kontaktas via e-mail.

Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@discostore.se för att bekräfta att din beställning har mottagits. Kontrollera även ditt skräppostfilter då det kan fastna där beroende på dina inställningar.

Obs! Det är min. 16 år vid beställning annars måste vi ha målsmans godkännande.

För företag som handlar mot faktura och någon vara mot förmodan saknas så kommer den att restnoteras och skickas fraktfritt så snart vi får in den i lager igen.


LEVERANSER

Leverans från oss sker normalt samma dag om beställningen sker innan lunch förutsagt att varan finns i lager.
Önskar du få ett kollinummer på din sändning är du välkommen att kontakta oss via e-mail info@discostore.se.

BETALNINGSVILLKOR

Företag/Kommuner:

Kortbetalning

Faktura 30-dagar (erhålls av företag efter godkänd sedvanlig kreditprövning.)

 

Privatpersoner:

Kortbetalning

Faktura via tänsten "Klarna Faktura"

Delbetalning via "Klarna Konto eller "Klarna Delbetalning"

Direktbetalning med Mobilt BankID

Här hittar du alla villkor hos Klarna <<< 

 

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. 

(Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %).

En order betraktas som bindande.

 

LEVERANSSÄTT

Leverans sker med Posten MyPack eller Företagspaket. Som privatperson  får du ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive terminal/utlämningsställe.

Till företagskunder som handlar mot faktura skickar vi varorna med Posten Företagspaket 16.00 , Posten kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen.

FRAKTKOSTNAD

För privatpersoner och företagskunder är frakten alltid 99 kr.

 

TRANSPORTSKADA
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat, anmäl detta omgående till DHL. Du får då ett reklamationsnummer av transportören som du sedan meddelar oss på info@discostore.se.

GARANTI
Garantitiden är 1 år om inte annat anges. Förslitningsskador och förbrukningsartiklar är undantagna från garantin. Vidare gäller ej garanti vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet. Garantin omfattar fel som är fabriksrelaterade och som inte är hänförliga till någon yttre åverkan, ex. fukt-, tapp- eller stötskador. Vi rekommenderar att du alltid läser bruksanvisningen till produkten, dels för att undvika handhavandefel men också för att få information om tillverkarens egna garantier, som ibland kan vara längre än 1 år.
Kontakta alltid oss innan du skickar en reklamation, kunden står för all frakt i samband med garanti.

PRISER
Alla priser inkluderar moms (25%). Vi reserverar oss för prisförändringar och tryckfel.

RETUR AV PRODUKT

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du ångerrätt i 14 dagar .

De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning.

I samband med din retur gör vi en kontroll av varan, finns det skador, indikation på att varan är använd eller att delar saknas så returneras varan tillbaka till dig.

Bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Kontakta oss för rätt adress till vårt returcenter.

OBS! Alla leveranser till oss skall skickas med Posten företagspaket, DHL, Schenker (eller annat fraktsätt med utkörning)

(VIKTIGT! paket skickade som Posten MyPack, Bussgods utan utkörnig etc. kommer INTE att komma fram direkt till oss och går därför i retur och fraktbolaget kommer debitera avsändaren alla fraktavgifter)